Electrolux ZUSG3901 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux ZUSG3901 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marcel710 30-05-2012

We hadden een Philips Specialist fc 9130 met een vermogen van 2000Watt die het (helaas) na 10 jaar begaf door onze eigen schuld. Deze hadden we toen gekocht n.a.v. een recensie waarin stond dat deze stofzuiger een monsterlijk hoge zuigkracht aan de zuigmond had en dit was voor ons ideaal omdat we 2 katten hebben. Deze Philips maakte echt alle verwachtingen waar, degelijk, enorme zuigkracht en alle nuttige accesoires.

In eerste instantie wilden we dus weer een Philips. Maar omdat ik een artikel had gelezen over stofzuigers die met minder vermogen net zoveel zuigkracht konden genereren als stofzuigers met een hoog vermogen. Ben ik hier maar eens naar gaan zoeken. Omdat we ons stroomverbruik wilden minderen zou een vermindering van vermogen wel wat helpen. Ik ben gaan kijken en kwam tot een aantal modellen: een Philips, een Miele en deze (AEG)Electrolux green line.
Omdat we toevallig een folder in de bus kregen waarin deze Electrolux stond voor een prijs waar ik hem op internet ook voor kon krijgen, ben ik eens wat recensies gaan lezen.
N.a.v. de recensies hier op kieskeurig en op andere (duitse, tjechische) sites en n.a.v. een demo op youtube(!) hebben we deze aangeschaft.
Betreft de bouw is deze bijna gelijk aan de (oude) Philips. Zuigkracht is maar 1250 Watt maar hij zuigt net zo hard als de 2000 Watt Philips. We hebben hem dus eigenlijk nooit op vol vermogen staan want dan zuigt hij de vloerkleden omhoog. Voordeel is dat hij enorm stil is. Er zit een 3-in-1 zuigmond bij waarbij ik eerst mijn twijfels had betreft de kwaliteit (en deze gebruiken we vaak met katten) maar dit mondje is behoorlijk degelijk. Je kunt de zuigmond niet opslaan in de stofzuiger maar d.m.v. een klem aan de stang bevestigen en dit werkt prima voor ons.

Alles voelt degelijk en goed aan. Bedieningsknoppen zijn een soort tiptoets maar wel degelijk voor als je bedient met de voet.
Er zit een lekker lang snoer aan wat wel extreem snel oprolt als je de knop indrukt.
Verder is de stofzuiger voorzien van een Hepa filter en hierdoor komt er merkbaar minder stof terug de kamer in. Het rollen gaat prima en het zwenken is, netzoals bij veel stofzuigers, afhankelijk van de ondergrond.

Tux2012 21-03-2012

Goede prijs/kwaliteitverhouding
Erg stil maar zuigt als de beste!
Groot bereik door lang snoer.
Stevige uitvoering van de zuigbuis.

jploonstra 21-05-2012

Kun je uitleggen waarom je de duurzaamheid maar een 6 geeft?

Officiele reactie van Electrolux 27-03-2012

Wij zijn blij dat u tevreden bent met uw Electrolux stofzuiger.

Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam

Anja_2110 16-02-2012

Deze stofzuiger is een zeer goede aankoop, de stilste stofzuiger die ik ooit gehoord heb, op de laagste stand heb je niet het gevoel dat je aan het stofzuigen ben en toch hoor je door de slang dat hij dingen opzuigt. De stofzuiger ziet er stevig uit, goede handgrepen zowel voor en bovenop. Hij is niet zwaar, makkelijk mee te nemen. lange snoer en slang, je komt een stuk verder. Grootste pluspunt, is gemaakt van gerecycled materiaal,doet niets aan de kleur en model van de stofzuiger, energie zuinig, milieuvriendelijke stofzuiger. Wat wil een mens nog meer.

Officiele reactie van Electrolux 17-02-2012

Wij zijn blij te horen dat u tevreden bent met uw Electrolux stofzuiger.

I. Snel 08-12-2011

Hiervoor ook 3 keer een Miele gehad. Nu voor deze gegaan omdat de prijs / kwaliteits verhouding volgens mij veel gunstiger is.

Voordelen:
-zeer stil, je hoort het vuil naar binnen gaan
-degelijk uitgevoerd
-compact
-groot snoerbereik
-universele s-bag stofzak, wordt ook door Philips gebruikt
-rijdt superlicht rond
-laag gewicht
-goede hepa stoffiltering
-super zuigkracht en slechts 1250W (dus veel minder warmte)

Nadelen:
-stofzak wat kleiner (3,5L), origineel vanaf 1,50 verkrijgbaar
-snoer rolt wat wild op, aan te raden om iets af te remmen
-steel is ovaal, waardoor accessoires waarschijnlijk wat duurder zullen uitvallen
-geen interne opbergmogelijkheden voor accessoires

Alles bij elkaar tot nu toe zeer tevreden!

wiende 26-09-2011

Heb deze stofzuiger nu een paar maanden. Hij is echt stil. Ik had hiervoor 2 Miele stofzuigers en die waren veel minder stil. De zuigkracht is erg goed. Wat me vooral bevalt is dat het een compacte en handzame stofzuiger is, met flink bereik (12 m). Erg degelijk apparaat, geen slappe plastic klepjes e.d. Ben er erg tevreden over.